在較大的地圖上查看footprints

2017年5月7日 星期日

在牛池灣轉角遇上彩虹, 沙田四世代

1,費事倒米,呢d說話落左畫先講。當初之所以對呢齣劇有興趣,係因為劇名,作為附近街坊,好高興見到有人發現牛池灣既好,仲以此為創作題材。後來知道呢個更係慶祝牛池灣文娛中心三十周年既劇目,更期待了。


2,睇完好失望,非常失望。雖然我唔係每一幕都睇得明,但全劇大致方向同綱領我能夠理解,係講尋找愛,勉勵人唔好作繭自縛,要努力掙脫牢籠,搵屬於自己既彩虹。

文匯報:「本劇將透過一個尋人故事,一方面追蹤牛池灣的變遷,另一方面展示現代人生活中關於「名」和「實」的矛盾,最終是要探索一個人生的重要課題:做人應該「執着」還是「放下」?」

Am730:「既然都來了塵世,不如出力的找愛,也嘗試從你的世界裡,去找你的彩虹,每人,都一定可以找到他們獨有的彩虹的。」

但係呢個故事並未獨特到必須要係牛池灣發生,一開頭至到阿媽去拜三山國王廟個度都算連結到牛池灣既,但後面已經全情投入於隻船上面,如果唔係對白中seldom提及「牛池灣」,「三山國王廟」呢兩個詞,同埋最後講返個牌坊,我幾乎忘了這裡是牛池灣,完全無法體現牛池灣既獨特性。究竟why呢個故事要發生係牛池灣而唔係筲箕灣?同樣有海why要擺隻船係三山國王廟前面?唔通係因為牛池灣係獅子山下,一班同處海角天邊既同舟人,放開彼此心中矛盾理想一起去追?


3,故事發生係牛池灣,咁彩虹呢?彩虹(choi hung)除左開場一句「next station rainbow呀唔係choi hung」之外,根本冇係呢齣戲出現過。後來劇中再出現既所有「彩虹」都係rainbow,唔係choi hung。講「在牛池灣轉角遇上彩虹」既故事竟然唔提choi hung?我迷惘,我困惑,我不解。牛池灣同彩虹呢個咁好既題材,咁獨特既地理環境,冇好好運用,好可惜,而且無論係劇名定係媒體介紹,都令人覺得呢齣劇會講城鄉發展與變遷,但我就唔係好睇到有,就算有都一定唔係主線。


4,am730話呢齣係時代寫實劇,我覺得開頭果檔街市麵店都係既,但隻船出現左之後仲算係寫實?係船上擺陣天地玄黃宇宙洪荒,好荒誕啊。又,如果呢齣係寫實劇,咁史實方面更加要有根有據以史為本。


5,劇好唔好睇、睇唔睇得明,好主觀,史實則係客觀既fact,而呢齣劇有關現實既設定,令我有d混亂。朋友楊老屍話個牌坊係佢初中先起,我check過,牌坊確實係2000年牛池灣鄉公所成功爭取於華池徑豎立,上面既對聯:「牛斗之墟巍然見滄桑,池中難囿火中觀鳯凰」,概述該鄉變遷。

朱氏兄弟分別係6歲同8歲去公廁時經過牌坊若有所思,即係佢地而家大約係23同25歲,但睇落個設定唔似係咁後生。2000年或者仲有兒童要養活細佬呢種事情發生,但應該好少,因為已經交左畀社署跟進,連續六年無家可歸去公廁而不被社工帶走既情況好罕見。

罕見唔代表唔可以成為戲劇題材,只係我傾向相信呢個以牛池灣為背景既故事,兩小童相依為命呢個設定,應該係想描寫一脫人既生活常態,而非創造架空歷史既虛構特例。


6,三山國王廟以前係海旁,應該係因為咁所以隻船泊左係個度,但唔知有幾多觀眾知道個度以前係海?或者有幾多人認識呢個廟?後來劇情更係冇再提過個廟,浪費左船隔離就係廟呢個設定。又如果真係因為個度以前係海旁所以泊船,即係劇中設定既年份係填海前,冇可能同2000年先起既牌坊出現於同一時空。


7,講明先,我覺得呢齣劇唔好睇,唔係因為佢多bug,「寧要不通,莫要平庸」,只要夠好睇,劇情不通係絕對冇問題,而家問題係不通得黎唔好睇,劇情推進緩慢,自從隻船出現左之後就冇厘進展,糾纏左好耐,拖泥帶水,就算演員幾生動都救唔返。


8,客觀既野講完,主觀黎講我睇完好多問號。白只既角色設定係來自潮州,但點解係潮州?雖然三山國王呢個信仰源自潮州,但牛池灣人大部分都係惠陽客家人,究竟白只來自潮州有乜涵義?


9,有班學生黎文化考察,但帶出既歷史資料好少,變遷亦冇乜提及。呢班學生既出現除左唱歌之外,仲有乜野涵義?


10,300粒橙代表籮底橙?300個橙同塊白色布長期吊係上面,係咪因為舞台限制?定係為左表示成班人身處籮底?塊布除左最後用黎蓋住d野,有冇其他涵義?有諗過塊白布係咪代表船帆,但又好似唔係。


11,覺得唱太多歌,my heart will高昂唱兩次,唱得亦唔短,仲有在森林和原野、杜鵑花、世間始終你好等。唱歌除左畀年青學員有演出機會之外有乜野其他涵義?在森林和原野那幕其實有乜涵義?又假設朱兄於劇中年齡係25歲,當一個25歲既年輕人感受到關愛時,竟然會唱世間始終你好而唔係近代既歌,好少有啊。

12,my heart will高昂(1997)、在森林和原野、世間始終你好(1983)都係懷舊歌曲,杜鵑花更係1941年抗日時期寫下,唔知編劇有冇以歌曲帶出時代變遷既意思,揀呢幾首歌有乜涵義?


13,街市前叫賣一幕,修路工人換左塊地,係咪代表時移勢易滄海桑田光陰似箭日月如梭?


14,占卜、偷人膠袋有乜涵義?


15,麵檔一幕講粗口係好笑既,但之後再講已經覺得講太多,或者係想表達市井既感覺,但d粗口多得黎生硬,既冇地茂味道,講太多亦失去喜感。要讚既係講粗口講得最有效果係陳淑儀,幾好。


16,假如朱氏兄弟既設定係市井之徒,何以經常講野文皺皺,引經據典?仲會對牌坊上既對聯有興趣?係咪因為舊時個一脫人鍾意睇金庸、聽講故佬講故仔,所以肚裡唔多唔少有d墨水?


17,儘管我覺得齣劇離題,被欺騙了感情,但好欣賞班演員,好專業,劇本咁難理解都做得好好,尤其白只既對白非常艱澀難記,但佢都正經之中不失幽默,值得鼓掌,實在難怪好多人既睇劇誘因係為左朱凌凌。


18,雖然友人楊老屍都覺得《牛池灣》唔好睇,但佢好堅定咁表示編劇之前既作品《都是龍袍惹的禍》係非常好睇。期望下齣劇可以撥亂反正。


19,睇完《牛池灣》第二日,我睇左《沙田四世代》,由於係口述歷史劇,所以真係講沙田,真係非沙田不可,肯定好貼題。內容亦比想像中好睇,係要由長者做先有至能夠add value,睇到佢地好認真好努力好投入,有d仲真心幾好演技。雖然有疲態,但絕對彰顯生命既活力,望住佢地台上互相扶持咁走位,搬道具,開開心心跳舞,我心情都變得好好。我仲見到有個伯伯對黑皮鞋,烏亮烏亮的,完全感受到佢既一絲不苟。


20,個位客席演員雖則係大配角,但不可或缺,猶如管弦樂團既指揮。同埋佢好chok,但chok得黎都感受到佢幾有愛心,成日輕輕摸住隔離位公公婆婆隻腳,真人應該孝順仔黎。


21,作為80後呢一脫人,我欣賞導演苦心,想帶出發展係咪硬道理既反思,雖然老友記唔係好想理。

沒有留言:

張貼留言